PARAUWOLOGIE: Mávání konkrétní neboli IWO

(Tento článek byl 23.6.2011 zveřejněn na starém blogu)

Jak jsem se zmiňovala v minulém článku, v sobotu jsem byla v Roudnici, a celá pěti nebo šestihodinová záležitost se stala důsledným zkoumáním UWOlogie – protože jsme byli opakovaně nabádáni, že pilotům se netleská, neb přes řev motorů a vrtulí a podobně do kabiny neslyší, zato však velmi dobře vidí mávání.

Všichni mávači i mávající objekty byly velmi rychle identifikovány a popsány, proto se tento článek nedá zařadit pod běžnou UWOlogii a musíme ho posunout do UWOlogie paranormální, v tomto případě konkrétní.

Jako první přišlo na řadu mávání ultralight v podání letounů s volačkou HUF a NUF:

HUF a NUF

HUF a NUF prováděly veselé kousky, jak se na někoho s jejich označením sluší a patří.

Jako další disciplína následovalo Mávání odněkud, v tomto případě z Antonova, v podání parašutistického výsadku, který byl větrem odfouknut neznámo kam:

Andula

Co je na fotce neviditelné, je mávání křídly, kdy pilot rozkolísá stroj ze strany na stranu podle podélné osy.

Odfouknutí parašutisté se postarali o dvě moderátorské hlášky:

„Já toho o parašutismu moc nevím, vím, že z letadla, které letí a nehoří, se neskáče.“ Tento výrok bych nazvala máváním pilotskou licencí.

Následovalo „Proběhl tudy Vlasta Dvořák, jeden z pilotů té Anduly, a křičel, že se mu ztratila půlka těch parašutistů … no, my je hledat nebudeme, oni to najdou sami.“ V té době skutečně nikdo nevěděl, kam vlastně odfouknutí parašutisté dopadli, ale do druhého seskoku se našli.

Najděte parašutisty i vy:

Parašutisté 1

Krásný příklad mávání vrtulemi pak mimo jiné předváděl naváděcí a vyhledávací letoun Bronco. Ten skutečně moc ničím jiným mávat nemohl, nicméně vidět ho ve vzduchu byl skutečně zážitek:

Bronco

Zástupcem hned několika disciplín byl zkrácený kluzák Blaník. Jednak v mávání na hudbu (vystoupení bylo doprovázeno skladbou Adeimus), mávání barvami, mávání bezmotorovém – a mávání rizikovém. Se čtrnáctimetrovým rozpětím totiž mával při startu publiku necelých pět metrů nad zemí. Předpokládám tedy, že pilot má takové koule, že musí v kabině sedět rozkročmo.

Blaník 14m

Mávání synchronizované zastoupil opět Vlasta Dvořák s letounem Morava a skupina Flying Bulls, která s přehledem vítězí v soutěžích nalevo-napravo. Jo, a šéfuje jí ženská.

Morava & Flying Bulls

Flying Bulls

Pilot Corsairu, které ovládly Jižní Pacifik na konci druhé světové a za války v Koreji, pak pojal mávání křídly ještě trochu jinak, neméně úžasně:

Corsair I

Corsair II

Corsair III

Česko-švédské nadzvukové mávání pak zastoupila dvojice Grippenů a dvojice Alek. Tohle mávání letadly nad dráhou bylo skutečně ohromující ve všech slova smyslech. Akorát se strašně blbě fotilo…

Grippeny & Alky

Při druhé sérii seskoků jsme pak měli možnost pozorovat takové bonusové disciplíny jako mávání vlajkou, popřípadě bannerem, a pozemní mávání padákem:

Padák I

Padák II

Padák III

Jedno mávání nakoso speciálem z kategorie Unlimited:

Speciál

Mávání korejské Skyriderem, který prázdný váží 5,5t. Provozní hmotnost přes 7t. Toto hovado těžké a výkonné poprvé vzlétlo z letadlové lodi (sic!) v roce 1950. Z letadlové lodi! Tohle! Ten sebou musel umět mávnout, když člověk vezme do úvahy, že starší letadlové lodi opravdu nebyly větší nebo delší než ty současné…

Skyrider

Mávání rotorem vyřazovací: Armáda zahrnula tyhle veliké potvory známé též jako Mi-24 do bílé knihy a bude se s nimi loučit. Jejich provozní hmotnost je zhruba stejná jako provozní hmotnost Skyrideru. Ta křidélka po stranách slouží nejen k umístění podvěsníků na rakety a kulomety, ale fungují tak trochu jako katamarán – celý vrtulník nadlehčují.

MI24

I tento pilot provozoval mávání vzájemné – v této pozici nám zamával hlavní kulometu, která je tady blbě vidět, neb je za ní světlo:

MI24

A jako úplné finále jsem vám při odchodu vyfotila mávání reklamní horkovzdušné:

reklama

Jak vidíte, moc teorií jsem nerozvíjela – ale myslím, že tyto příklady IWO mluví samy za sebe a je to rozhodně jedna z oblastí, kterou by byla škoda při zkoumání UWO opomíjet…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *